CONSILIUL LOCAL NEHOIU IN SEDINTA EXTRAORDINARA, PENTRU REZILIEREA CONTRACTULUI CU ROMPREST!!


Consiliul Local Nehoiu s-a intrunit astazi in sedinta extraordinara  pentru a dezbate o rectificare bugetara, care avea ca scop mai intai, rezilierea contractului cu Romprest,si nu in cele din urma aprobarea achizitionarii unei masini, necesara  strangerii gunoiului, urmare a rezilierii contractului mai sus amintit.S-au alocat 80000 ron pentru masina si s-a dispus reinfiintarea unui serviciu de gospodarire pe care l-am avut si acum 2 ani l-am desfiintat (amintesc ca am criticat la vremea respectiva  gestul cu pricina).Asa se intampla cand se fac lucruri fara cap, lucru valabil in orice moment si in orice situatie.Proiect Nehoiu a fost asaltat in ultima perioada, cu o multime de comentarii despre muntii de gunoi din Nehoiu .Multe din comentarii nu au fost publicate, desi cred ca nu le-am facut un bine edililor, dar gestul de astazi pare sa rezove pentru moment aceasta problema.Nu vreau sa intru in amanuntele deloc putine si deloc simple ale acestui serviciu public, dar lucrurile nu sunt  usoare si nu trebuiesc luate cu usurinta, repet totusi, miscarea de astazi are menirea de a calma lucrurile, ulterior probabil in Nehoiu, sa ajunga sa opereze RER Buzau.De retinut este faptul ca primaria Nehoiu a respins prin CL dublarea pretului la gunoi, acceptand doar o majorare de 16%, pret neacceptat de Romprest  care a refuzat sa mai adune gunoiul.Ce va fi vom vedea.

Comentarii

  1. Si pentru ce dracu mai cumpara masina daca va veni RER ? Sa avem ce vinde?

    RăspundețiȘtergere
  2. O masina in dotare nu strica niciodata si se poate astfel evita situatii ca cea din saptamanile trecute (cu muntii de gunoi).

    RăspundețiȘtergere
  3. Solicitarea ROMPREST privind dublarea pretului pentru serviciile solicitate era inacceptabila, rezilierea contractului fiind singura solutie in acest caz. Chiar si majorarea cu 16 % in conditiile in care indicele de inflatie raportat la anul anterior este mult mai mic ar fi fost la fel de nejustificata, probabil. Ramane de vazut daca schimbarea va avea un impact pozitiv atat asupra calitatii serviciilor cat si in ceea ce priveste diminuarea costurilor acestora. In ceea ce priveste achizitionarea unei masini pentru colectarea gunoiului... mi s-ar parea absolut benefic si normal ca banii sa intre la bugetul local.
    Sper ca viitorul va aduce modificari benefice in acest sens si in ceea ce priveste pretul altor utilitati (apa, caldura...)
    A226(r) I

    RăspundețiȘtergere
  4. pai sa cumpere si una de pompieri ca nu strica, o ambulanta ca nu strica,o vidanja ca nu strica, o macara ca nu strica, una de ...ca nu strica... hai sa blocam niste miliarde ca nu strica. sa puna clauze de penalizari in contracte daca nu vin sa ridice gunoiul.

    RăspundețiȘtergere
  5. Răspunsuri

    Proiect Nehoiu17 mai 2013, 17:34

    Nu m-am sfiit sa critic multe masuri luate de Lungu, in acest caz insa, cred ca a rezolvat pe moment o problema stresanta pentru autoritatile locale si evident pentru cetateni.Spun asta pentru ca in conditiile rezilierii unui contract de acest gen ,fara respectarea obligatiilor de plata, operatorul care urma sa vina isi putea pierde licenta si atunci s-a recurs la aceasta stratagema.Nu este pe moment nici o pierdere.Marea problema a acestei taxe pe gunoi ,pentru ca este o taxa, o constituie colectarea intr-un procent foarte slab(mai toata lumea are o astfel de problema) si atunci tu primarie cu un buget asa cum este, ramai descoperit si nu poti onora un contract.Imposibilitatea strangerii acestei taxe ,arata daca vreti si nivelul de saracie in care se zbate populatia Nehoiului.Marea nenorocire nu este daca cheltuiesti bani ci daca ai gandit inainte, ca mai apoi acea masura sa fie eficienta.Nu se realizeaza astfel nu stiu ce profit pentru ca tu faci cheltuieli in strangera si depozitarea acestui gunoi.Si gunoierii au casta lor si interesele sunt atat de mari si puternice, incat daca nu esti atent iti rupi gatul.

    RăspundețiȘtergere
  6. Primaria nu a mai achitat catre Romprest facturi din noiembrie 2012. In anul 2013 nu este echitata nicio factura.
    Romprest nu a solicitat dublarea pretului ci ajustarea acestuia cu 30%. Primarul a dezinformat consiliul local atunci cand a afirmat ca Romprestul a solicitat dublarea pretului. Solicitati documentatia depusa de catre firma la Primaria Nehoiu.
    Trebuie avut in vedere faptul ca pretul nu a fost modificat din 2009. Daca se au in vedere cresterile preturilor la carburanti si groapa de gunoi, din 2009 pana azi, s-ar putea constata ca cei 16% oferiti de primarie, nu acopera cheltuielile operationale.
    Orice prestator in salubritate se licentiaza de catre ANRSC. Licenta clasa 3, pentru localitati de marimea Nehoiului, nu se poate acorda decat daca ai in dotare 2 masini specializate in colectarea si transportul gunoiului menajer. Deasemenea masinile trebuiesc autorizate de catre ARR privind transportul deseurilor nepericuloase. Cu alte cuvinte, un serviciu propriu s-ar putea sa fie mai scump decat unul externalizat.
    Sau..., s-a dorit sa se faca loc RER Buzau!

    RăspundețiȘtergere
  7. De ce nu va duceti la Chirlesti peste calea ferata in directia cu scola sa vedeti unde este depozitat gunoiul??sa vedeti acolo focar de infectie.Si cum a fost cu masina de la firma domnului PRIMAR?care a intrat in tren cu masina plina de gunoaie.
    Dar ce ne pasa hai sa mai cumpatam ICF-UL una alta.....

    RăspundețiȘtergere
  8. Am spus-o si cred si acum ca aceasta a fost o gaselnita de moment.Daca in final se va dovedi ca un contract cu RER-ul este mai avantajos financiar ,nu vad de ce nu ar fi RER ?"Scopul scuza mijloacele",bani sunt putini si trebuie mare grija in cheltuirea lui.Pana una alta ,masura pare corecta restul vom vedea si sunt convins ca s-au facut niste calcule.

    RăspundețiȘtergere
  9. Este penibil ceea ce se intampla cu gunoiul! Sa pui oamenii sa sorteze cu mana gunoiul! Daca a reziliat contractul cu Romprest trebuia sa aiba varianta de rezerva nu sa arunce gunoiul aiurea!

    RăspundețiȘtergere
  10. Cu totii va trebui sa invatam sa sortam gunoiul de acasa, asa ca in lumea civilizataq catre care tindem.Nu cred ca au luat aceasta decizie ,asa ca sa se afle in treaba.Mai multa ingaduinta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si agentii economici ar trebui sa invete acest lucru nu sa il puna pe Musca sa arunce cartoane aiurea la tomberoane.
      Pe langa problema gunoiului as mai semnala o probema: nu mi se pare normal ca magazinul lui Vivi Podeanu sa ocupe trotuarul cu expozitia de flori incat abia te strecori printre acestea. De asemenea nu este normal ca magazinul lui Nini Diaconu sa ocupe trotuarul cu materiale de constructii. Magazinele de materiale de constructii ar trebui sa aiba depozit in afara orasului, nu in centru.

      Ștergere
  11. daca ai un singur tomberon pentru gunoi cum vrei sa-l sortezi domnule Muzgoci? la fund plastic, la mijloc sticla, deasupra hartie?

    RăspundețiȘtergere
  12. mai nou, in acest oras, instiintarile de plata din partea PRIMARIEI ORAS NEHOIU , sunt distribuite cetatenilor,de catre cei de la AJUTOR SOCIAL. Sa nu uitam ca ,aceste instiintari de plata, contin date personale ale cetateanului respectiv. C.N P.....etc. in acest caz,rusine domnule PRIMAR., chiar nu aveti personal adecvat pentru asemenea servicii?

    RăspundețiȘtergere
  13. Home > Indiscret > Salubrizarea din Nehoiu, între firma de profil şi Primărie
    Salubrizarea din Nehoiu, între firma de profil şi Primărie
    Scris de Strada de Buzau
    0

    În urma materialului apărut în ediţia din 17.05.2013 a ziarului Strada intitulat „Salubrizarea din Nehoiu, readusă la Primărie”, societatea Romprest a transmis o serie de precizări sub forma unui drept la replică:
    Drept la replică:

    “S.C. ROMPREST ENERGY S.R.L., având în vedere ştirea apărută în ziarul dumneavostră precum că rezilierea contractului de salubritate iniţiată de către domul primar al oraşului Nehoiu, ar avea ca motivaţie “munţii de gunoaie” şi solicitarea prestatorului în a “dubla ta­riful”, prin prezenta vă aducem la cunoştinţă că aceste “motivaţii” aşa cum au fost prezentate, sunt total nea­devă­rate şi dovedesc reaua credinţă a domnului primar.
    În primul rând, domnul primar refuză să achite datoria faţă de societatea noastră, încă din luna noiembrie 2012. Deşi am notificat în nenumărate rânduri consiliul local, nu am primit niciun răspuns în acest sens. În tot acest timp, societatea nostră a suportat cheltuieli legate de repararea utilajelor, salariile muncitorilor, preţul combustibilului, groapa de gunoi etc, fiind la rândul nostru notificaţi să achităm datoriile către aceşti furnizori. Cu alte cuvinte, fiind puşi în această situaţie, am fost nevoiţi să recurgem la suspendarea prestării serviciului de salubritate începând cu data de 01.05.2013, până la stabilirea de comun acord a modului de eşalonare a datoriilor.
    Totodată, vă informăm că tariful practicat de societatea noastră şi aprobat prin hotărârea consiliului local, este raportat la nivelul anului 2009. De atunci şi până la data prezentei, inflaţia a crescut într-un mod galopant, preţul combustibilului, de asemenea. Aceste aspecte ne-au determinat să solicităm consiliului local majorarea tarifului cu 27%, acesta aprobând cu doar 16%, această majorare neacoperind costurile de ope­rare, făcând ca acest serviciu să devină nerentabil. De “dublarea preţului”, nici vorbă! Indicele de inflaţie a fost prezentat în şedinţa de consiliu ca procent de majorare.
    Nu ştim care sunt interesele domnului primar, dar vă aducem la ciunoştinţă că nu există serviciu care să se poată presta în mod gratuit. În spatele tarifelor se află toate cheltuielile legate de sistemul de salubritate. De altfel, tarifele practicate de societatea noastră nu reflectă realitatea, fiind cu mult mai mici decât toate creşterile menţionate mai sus. Din proprie experienţă vă spunem că este o iluzie să crezi că, cu o maşină în valoare de 80.000 lei şi cu o investiţie minimală (condiţiile minime de licenţiere ANRSC obligă dotarea serviciului de salubritate cu cel puţin două utilaje specializate de colectare şi transport), poţi efectua un asemenea serviciu. De asemenea, suntem convinşi că un serviciu propriu este mult mai scump decât unul externalizat, iar cetăţenii vor fi nevoiţi să suporte taxe mult mai mari.
    Ar fi de dorit ca cetăţenii oraşului să nu cadă în capcana “explicaţiilor” tendenţioase ale edilitarului aduse la adresa noastră şi să facă calcule concrete ce implică investiţiile în acest serviciu: costuri legate de depozitul de deşeuri, distanţa în km până la acest depozit, utilajele achiziţionate, salariile muncitorilor, obţinerea tuturor autorizaţiilor (ANRSC, Autoritatea de mediu etc), taxele ANRSC, ARR etc.
    În finalul celor prezentate, vă in­formăm că toată această stare de lucruri a fost provocată de domnul primar care, atunci când s-a pus problema să plă­teas­că, a preferat să solicite rezilierea contractului şi să achiziţioneze utilaje din banii cetăţeanului (pentru aceasta s-au găsit bani), nefăcând măcar un studiu de fezabilitate din care să rezulte rentabi­litatea/nerentabilitatea prestării acestui serviciu în regie proprie. ●

    Director General,
    Alexe Gigi Ene
    Cj. Militaru Mihai

    RăspundețiȘtergere

  14. Salubrizarea din Nehoiu, între firma de profil şi Primărie
    Scris de Strada de Buzau
    0
    În urma materialului apărut în ediţia din 17.05.2013 a ziarului Strada intitulat „Salubrizarea din Nehoiu, readusă la Primărie”, societatea Romprest a transmis o serie de precizări sub forma unui drept la replică:

    Drept la replică:
    “S.C. ROMPREST ENERGY S.R.L., având în vedere ştirea apărută în ziarul dumneavostră precum că rezilierea contractului de salubritate iniţiată de către domul primar al oraşului Nehoiu, ar avea ca motivaţie “munţii de gunoaie” şi solicitarea prestatorului în a “dubla ta­riful”, prin prezenta vă aducem la cunoştinţă că aceste “motivaţii” aşa cum au fost prezentate, sunt total nea­devă­rate şi dovedesc reaua credinţă a domnului primar.
    În primul rând, domnul primar refuză să achite datoria faţă de societatea noastră, încă din luna noiembrie 2012. Deşi am notificat în nenumărate rânduri consiliul local, nu am primit niciun răspuns în acest sens. În tot acest timp, societatea nostră a suportat cheltuieli legate de repararea utilajelor, salariile muncitorilor, preţul combustibilului, groapa de gunoi etc, fiind la rândul nostru notificaţi să achităm datoriile către aceşti furnizori. Cu alte cuvinte, fiind puşi în această situaţie, am fost nevoiţi să recurgem la suspendarea prestării serviciului de salubritate începând cu data de 01.05.2013, până la stabilirea de comun acord a modului de eşalonare a datoriilor.
    Totodată, vă informăm că tariful practicat de societatea noastră şi aprobat prin hotărârea consiliului local, este raportat la nivelul anului 2009. De atunci şi până la data prezentei, inflaţia a crescut într-un mod galopant, preţul combustibilului, de asemenea. Aceste aspecte ne-au determinat să solicităm consiliului local majorarea tarifului cu 27%, acesta aprobând cu doar 16%, această majorare neacoperind costurile de ope­rare, făcând ca acest serviciu să devină nerentabil. De “dublarea preţului”, nici vorbă! Indicele de inflaţie a fost prezentat în şedinţa de consiliu ca procent de majorare.
    Nu ştim care sunt interesele domnului primar, dar vă aducem la ciunoştinţă că nu există serviciu care să se poată presta în mod gratuit. În spatele tarifelor se află toate cheltuielile legate de sistemul de salubritate. De altfel, tarifele practicate de societatea noastră nu reflectă realitatea, fiind cu mult mai mici decât toate creşterile menţionate mai sus. Din proprie experienţă vă spunem că este o iluzie să crezi că, cu o maşină în valoare de 80.000 lei şi cu o investiţie minimală (condiţiile minime de licenţiere ANRSC obligă dotarea serviciului de salubritate cu cel puţin două utilaje specializate de colectare şi transport), poţi efectua un asemenea serviciu. De asemenea, suntem convinşi că un serviciu propriu este mult mai scump decât unul externalizat, iar cetăţenii vor fi nevoiţi să suporte taxe mult mai mari.
    Ar fi de dorit ca cetăţenii oraşului să nu cadă în capcana “explicaţiilor” tendenţioase ale edilitarului aduse la adresa noastră şi să facă calcule concrete ce implică investiţiile în acest serviciu: costuri legate de depozitul de deşeuri, distanţa în km până la acest depozit, utilajele achiziţionate, salariile muncitorilor, obţinerea tuturor autorizaţiilor (ANRSC, Autoritatea de mediu etc), taxele ANRSC, ARR etc.
    În finalul celor prezentate, vă in­formăm că toată această stare de lucruri a fost provocată de domnul primar care, atunci când s-a pus problema să plă­teas­că, a preferat să solicite rezilierea contractului şi să achiziţioneze utilaje din banii cetăţeanului (pentru aceasta s-au găsit bani), nefăcând măcar un studiu de fezabilitate din care să rezulte rentabi­litatea/nerentabilitatea prestării acestui serviciu în regie proprie. ●

    Director General,
    Alexe Gigi Ene
    Cj. Militaru Miha

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Asteptam comentariile dumneavoastra chiar aici!

Cele mai populare postări