S.O.S. DEZASTRU LA BAC !

Nu putem sa ne facem ca nu ne doare dezastrul in care se zbate scoala nehoiana. Nu putem sa lasam deoparte un asemenea subiect, cu implicatii in viitorul acestei localitati, acestei natii.. Ce este in tara, nu ne da dreptul sa spunem, ca au si altii aceeasi situatie, nu avem voie sa gandim astfel, atunci cand este vorba de copiii  nostrii. Am spus-o si anul trecut, dar unii s-au grabit sa judece cele spuse de mine in functie de unele comentarii, poate prea rautacioase, poate prea nedrepte, dar erau niste opinii, din care macar sa fi invatat ceva. Se pare ca nu. Aceleasi greseli au fost facute si de catre unii preoti, dupa principiul "dai in mine dai in fabrici si uzine". Cred cu tarie si astazi ca si anul trecut, ca principala responsabilitate revine parintilor, si dupa aceea sistemul, profesorii, elevilor etc. La Patarlagele s-a putut, se poate, iar la Nehoiu nu. De ce? Nu am vrut si nu vreau sa pun intr-o lumina proasta cadrele didactice, NICIODATA.
Niciodata fiului meu nu i-am dat dreptate in relatia elev-profesor, totdeauna profesorul a avut dreptate, chiar daca uneori era evident ca era invers. Nici in viata nu este totul drept, dar trebuie sa tindem spre acest ideal, acest deziderat. Parintele trebuie sa puna presiune atat pe propriul copil, cat si pe profesor si sistem, si  numai atunci vom avea rezultate. La toate acestea, trebuie un management in stare sa puna la treaba, toti factorii implicati, sistem, parinte, elev, profesor. Dincolo de politica,  dincolo de interse politico-economice se afla inainte de toate EDUCATIA!
Ce-i de facut?

                  Cu consideratie,
Doru Constantin Muzgoci.\

Comentarii

  1. 1.In primul rand trebuie schimbat sistemul: materia este prea stufoasa!
    Un elev care nu locuieste in Nehoiu trebuie sa se trezeasca la 5.30 sa fie la ora 7-7.30 la scoala,unde in medie are 6-7 ore si se intoarce acasa obosit cu un car de teme in jur de ora 3! Daca ar fi sa rezolve toate temele si sa invete tot pentru a doua zi, acestuia nu i-ar ramane timp liber si la un moment dat cedeaza!
    Intr-o discutie avuta cu un profesor, care a fost si prin alte tari, acesta spunea ca in Romania se preda f. multa materie din care se agoniste f. putin sau deloc, pe cand in tarile pe care le-a vizitat se preda mai putina informatie din care se agonisea aproape tot!
    Creierul uman e asemenea unui burete care aboarbe apa pana in momentul in care se suprasatureaza, exact asa se intampla si cu cerebelul unui om, din cauza la prea multa informatie se autoblocheaza!
    La ce trebuie sa memorezi atatea formule, pe care oricum le gasesti foarte usor scrise? Esential e sa stii sa lucrezi cu ele, sa le pui in aplicare(la fel facea si Albert Einstein) !
    2. Examene corecte!
    Atata timp cat vor exista elevi care iau Bacul, Testarea Nationala sau trec clasa fara sa invete vor starni intrebari de genul: ''La ce sa invat atata timp cat x nu o face, dar trece clasa, ia bacul si mai are si o gramada de timp sa se mai si distreaze!''
    3.Egalitate intre elevi si promovarea doar a celor care invata!
    Exista si persoane favorizate de profesori(ba tata e politist si ne iarta de amenda, ba mama lucreaza x loc si ne face y favor, etc) atragand invidia celor care au fost dezavantajati!
    (Daca x a rezolvat/raspuns mai putin si a luat cat mine sau poate chiar mai mult, data viitoare la fel fac si eu, poate la fel iau si eu, fara sa mai depun efort etc)
    4. Pedepsirea aspra a elevilor 'rebeli'!
    La mine in clasa nu era concurenta pentru note, ci dimpotriva era mai bun cel care avea mai multe absente, cele mai multe puncte scazute la purtare, etc! Daca acolo unde se impune cazul elevi ar fi pedepsiti/exmatriculati si ar fi dati exemplu de ASA NU, concurenta ar fi alta!
    Cred ca se impune elaborarea unei legi stricte in educatie cu sanctiuni dure atat pentru elevii,cat si pentru profesorii care gresec!
    Depolitizarea scolilor! Meseria de profesor /invatator sa fie incompatibila cu cea de om politic , cu exceptia celor care predau in facultati cu profil politic!
    Cu respect,AG7!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine punctat.
      As mai completa : revenirea la invatamantul bazat pe specializari, reintroducerea scolilor de arte si meserii ( existand o serie de argumente pro, desfiintarea acestora in urma cu putin timp neavand dealtfel justificare decat daca s-a dorit distrugerea sistemului de invatamant ). NU in ultimul rand acordarea importantei sociale cuvenite ( maxima dealtfel ) meseriei de dascal, formator de valori, prin depolitizarea sistemului si retribuirea corespunzatoare a unui profesor debutant , care la ora actuala este platit precum un muncitor necalificat. Este foarte usor te hotarasti incotro o apuci cand esti un elev eminent si ai de ales intre a fi avocat, economist etc ( ceea ce poate produce bunastare materiala in scurt timp ) si profesor, ceea ce prespune ajungerea la nivelul venitului pe care l-ar fi avut de-ar fi devenit avocat, economist, etc, cam dupa 10 ani de munca si tot felul de examene de grad ( necesare dealtfel ).
      Si in primul si in primul rand, implicarea efectiva a parintilor, nu atat de mult in activitatea scolii, cat in activitatea scolara a loazei ce-si petrece vremea sub castanii din centru, pe FB, pe Ymess s.a.m.d ... sa golim cluburile & carciumile si sa umplem din nou, ca pe vremuri , bibliotecile.
      A226(r)

      Ștergere
    2. Excelenta idee cea cu atragerea elevilor eminenti pentru a devenii profesori(cunosc profesor lb romana care a fost repetent in generala)!!
      Trebuiesc gasite solutii sa inspiram cultura noilor generatii, sa-i facem sa inteleaga ca e bine pt ei, cu forta nu vor reusi nici parintii, nici profesorii! Scoala trebuie sa fie un mediu atractiv pt cei dornici de carte!
      Sa fie implementat un sistem pe categorii de elevi promovati la cat A cei buni si retrogradati la ultima cat cei care nu invata, asa s-ar creea un mediu competitiv! Iar cei de la A sa aiba anumite beneficii, burse etc!
      Sa nu uitam si vina politicienilor, care au schimbat de f multe ori sistemul, dupa bunul plac, creeand confuzie in jurul elevilor!

      Ștergere
  2. Materia este prea stufoasa?
    Ce ati dori sa invatati?
    La matematica poate doar adunarea, scaderea, inmultirea si impartirea, pe principiul ca "nu-mi trebuie sa rezolv logaritmi ca sa-mi numar banii". Nici sa nu mai auziti vreodata de analiza matematica si trigonometrie, nu?
    La limba romana cred ca ati dori sa invatati doar versurile lui Guta si Salam, poate si Connect-R... Eventual la BAC sa primiti comentariul la "Banii mei minte nu are". E bine asa?
    La istorie sa invatati doar despre Basescu si blondele lui... ce va trebuie voua sa invatati despre continuitatea poporului nostru in spatiul carpato-danubiano-pontic (scuze ca folosesc asemenea cuvinte)?
    La geografie ar trebui invatate doar cele mai scurte rute catre Italia si Spania, nu? Ca si asa toata lumea pleaca acolo.
    La chimie ce poate fi mai folositor decat distilarea?... Ca asa se obtine lichidul favorit al majoritatii elevilor nostri.
    Fara nicio suparare, dar cred ca daca de-a lungul istoriei s-ar fi mers pe ideea "de ce sa invat ca oricum le gasesc undeva scrise" stateam si acum si ne bateam cu animalele pentru cel mai bun loc in pestera.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca ati fi fost in ultima perioada prin scoala nu ati mai fi vorbit asa! Practic nu ai cum sa faci fata la 7-8h de curs, apoi pentru acasa sa iti faci un car de teme(daca ai 8h a doua zi si cate 2 pg de scris, rezulta 16pg caiet studentesc de teme, care trebuiesc gandite nu copy- paste), apoi invatat! Probabil faceti parte din generatiile vechi care invatau tabla inmultirii in clasa a 4-a!
      Parerea mea e ca trebuie invatat doar metodele de aplicat formule, nu si formula(poate fi gasita foarte usor, iar daca lucrezi mult pe ea o inveti de la sine),Einstein facea la fel, si era geniu, dar se pare ca dv ii contestati
      metodele de invatat! Daca va simtiti mai in forma decat dansul va asteptam cu noi teorii care sa zguduie fizica etc.!
      Creierul uman are o capacitate limitata de memorare! Ganditi-va la memoria RAM a unui calcultator:cu cat e mai ocupata cu atat acesta lucreaza mai greu, asa e si cu cerebelul nostru! De ce sa ne ocupam memoria cu formule si apoi sa nu mai avem mintea limpede???
      Ca sa va dau exemplu eu cat am fost in scoala imi era greata de invatat, invatam ca asa trebuia, dar dupa ce am terminat am inceput sa descopar cu adevarat ce interesanta si utila e lectura, cat de mult iti dezvolta mintea matematica, ce interesanta e fizica, etc.
      Atata timp cat se baga materia cu forta pe gatul elevului si e obligat de la spate sa invete nu se va face nimic! Acesta trebuie stimulat sa isi dea seama singur cat de utile sunt aceste lucruri....
      Se pare ca sunteti invatat/a cu sistemul conservatorist, insa omenirea trebuie sa se adapteze noilor vremuri. Ce vom face atunci cand vor fi descoperite multe alte noi formule? Le vom memora tot 'mot a mot'?
      Iar in incheiere va mai aduc un argument : http://www.ziarulprahova.ro/stiri/cultura/28681/ministerul-educatiei-recunoaste-materia-scolara-stufoasa-si-cam-inutila
      In felul asta va continua jocul dintre elev si sistem: sistemul in loc sa ia masuri sa rezolve cauza, impune noi reguli efectului, elevul cauta sa le fraudeze si tot asa pana ne-am trezit ca in Romania se cauta mai mult a frauda decat a produce sau a construii ! Si mai intrebi a cui e vina? (AG7)

      Ștergere
  3. 12 iulie 2012, 20:11

    In principiu mai toata lumea de aici are dreptate.Este prea multa materie spune cineva,suntem incarcati de inutilitati,sistemul este greoi,politicul este mult prea prezent in scoala,dar nu s-a spus ca nu este obligatoriu ca toata lumea sa aiba liceul.S-au desfiintat scolile de meserii, ca sa avem dupa patru ani de liceu ,tineri si fara diploma,si cei mai grav fara meserie.Aceasta goana dupa diplome ,ne-a adus in situatia de a destabiliza mediul economic ,care nu mai primeste meseriasi,de care avem mare nevoie.Se spunea odinioara"meseria este bratara de aur"astazi pare mai de graba rusinos sa spui asta.Dumnezeu nu ne-a lasat pe toti la fel,cu aceleasi capacitati intelectuale ,si nu vrem sa acceptam uneori ca odrasla noastra nu poate mai mult ,si atunci ii luam o diploma ,si mizam pe o pila ceva, ca sa-i aranjam viata.Am vazut deseori oameni care nu mai au mandria ca apartin unei natii,unei familii ,ci pur si simplu se cocoseaza de-atata sa traiti,cum imi place mie sa spun ,in fata unuia cu bani.Asa se face ca banul este mai respectat decat valoarea,banul este din pacate, in fata materiei cenusii, si atunci degeaba ne plangem ca am ajuns unde am ajuns.Daca este favorizat unul s-au altul, ca este fiul lui taicasu ,atunci sa stiti ca nu i se face un rau copilului d-voastra daca el este bun, ci chiar aceluia care primeste nemeritat ceva.Viata nu iarta pe nimeni ,iar cei care au noroc cu carul, sunt foarte putini.Fratilor mana pe carte, ca perioada furtului s-a incheiat,mana pe munca, pentru ca perioada pomenilor incepe sa dispara definitiv, intr-o lume din ce in ce mai austera.Intr-un loc se performeaza ,iar in altul mediocritatea este la ea acasa ,ori intre cele doua locuri, este si cauza si rezolvarea noastra.De ce tot timpul la noi la romanii ,altcineva este vinovat de nerealizarile noastre,altcineva se face vinovat de pasul pe loc din viata noastra.Intre un inginer fara caracter, si un mecanic, un muncitor, om serios si harnic ,eu respect muncitorul,eu respect OMUL.Buna seara,Doru M.

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu va respect pe dumneavoastra domnule Doru Muzgoci pentru ca-mi place cum ganditi ,si se vede treaba experienta politica isi pune amprenta.Alina

    RăspundețiȘtergere
  5. Nici un adversar politic,nici un om care mi-a facut sicane de-a lungul timpului ,si au fost multi si destule, nu a avut parte in aceste zile de vreo reactie de-a mea, oricat de mult am acumulat in acesti ani de zile, de cand fac politica.Spun asta pentru ca azi am fost abordat de o femeie care mi-a relatat o poveste care m-a umplut de scarba si de dispret.Este vorba de familia de invatatori de la Bisca Rozilei si care poarta numele de Consatantin.Ca o mahalagioaica d-na Constantin, a sarit pe biata femeie ,pentru ca in piata la Bisca ,se imbratisase cu subsemnatul, si actualul primar."Adevaratul primar care va duce in spate de 20 de ani ,este Corcodel-sa-ti fie rusine"sau "Nu avem nevoie de alt primar""O sa te fac eu"etc.Cu pupincurismul lui Constantin asazisul barbat, eu mai ma intalnisem in sedintele de consiliu, dar de aceasta doamna daca pot sa-i mai zic doamna Constantin, nu auzisem decat ,cum ii facea ea lui Corcodel acele chiolhanuri,impreuna cu alte mandre de la Basca ,fostului primar.Asemenea oameni ma umplu de scarba ,si nu merita in nici un caz respectul meu.Imi aduc aminte, cand am dat premii in carti anul trecut, la serbarea de sfarsit de an, cu ce raceala m-au primit,desi erau singurele carti oferite de cineva.Asta nu este cadru didactic.Am mai facut acest gest, si cu alte cadre apropiate lui Corcodel ,dar erau cu adevarat recunoscatori si amabili.Poate voi mai reveni asupra unor astfel de personaje, stimulat fiind de aceste specimene grotesti.Indignat Doru M

    RăspundețiȘtergere
  6. Am vazut cum dumneavoastra domnule Doru parca luati distanta fata de actuala administratie de la Nehoiu.Imi vine greu sa cred ca preotul Manea care se pare tae si spanzura prin primarie acum este reprezentativ pentru ce inseamna schimbare la Nehoiu.In realitate am schimbat pe Corcodel cu d-l Lungu si atat.In nici un caz nu am votat pe domnul Lungu ci am votat impotriva lui Corcodel.Aici pe blogul dumneavoastra am vazut multi oameni de valoare dar astazi vad ca altii se zbenguie pe langa domnul Lungu.Ma asteptam ca o sa vedem aici pe acest blog care este singura sursa credibila de informare in Nehoiu ca o sa faceti niste dezvaluiri,ca o sa ne spuneti cum sta Nehoiu astazi,cum au furat si cine dar mai repede cred ca-i acoperiti.USL functioneaza la Nehoiu cu Corcodel in echipa si cu aceiasi oameni pe aceleasi posturi,Bravo!Da,si la scoala de ce nu-l schimbati pe fiul lui Corcodel?La spital de ce nu schimbati?Oare pentru ce dracu v-am votat?Nu corcodel era cel mai rau lucru care era in Nehoiu ci nemernicii din jurul lui.eu impotriva lor am votat.Cineva de la primarie din oamenii mai vechi, nu-i dau numele ,spunea ca domnul Muzgoci spre surprinderea multora ,nu se duce deloc pe la primarie.De ce?Noi am votat o alta echipa ,si nu asta care este acum la primarie domnule Lungu.

    RăspundețiȘtergere
  7. Am stat si am cumpanit daca ,sa-i dau drumul la acest comentariu, si i-am dat.Eu tot spun ca trebuie sa avem rabdare, asa cum este normal si firesc. Spun asta ,si celor care asteapta in spam sa-i public ,dar nu o fac, si stiu ei de ce.Atunci cand va veni vremea schimbarilor cu siguranta se va face cred insa ca nu trebuie facute de dragul schimbarii pentru ca atunci este de rau.Nu am luat distanta fata de nimeni, ci mai de graba inerpretati asta ca o masura a bunului simt, in sensul ca nu doresc sa ma bag in treburi, fara sa fiu invitat sa o fac.Sunt rautati aici aruncater in asa fel incat sa fie stimulat orgoliul celor din PSD dar cred ca inca nu tine asta.Sa vedem intai ce se intampla la voi si dupa mai vorbim.Despre mine o sa vorbesc ,in sensul ca o sa-mi clarific pozitia fata de toata lumea,ceva mai tarziu.Acum vreau sa ma ocup mai mult de firma ,pentru ca ocupandu-ma mai mult de politica, am cam pierdut bani, si eu sunt dependent de piata ,si nu de politica ,care este un hobi pentru mine.Cu stima DM

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. DE CE NU PUBLICATI TOATE COMENTARIILE? PAI E CORECT? PENTRU UNII MUMA, IAR PENTRU ALTII CIUMA?

      Ștergere
  8. Pentru ca unii, cred ca eu sunt masina de razbunat a fiecaruia.Pentru ca au un limbaj indecent,pentru ca eu nu sunt istrumentul unuia sau altuia.DM

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. PS.Sper ca in scurt timp sa va dau o veste buna nehoieni.Avand sprijinul total al primarului, sper sa deschid in curand o fabrica la Nehoiu, de cateva sute de salariati, evident tot in domeniul confectiilor.DM

      Ștergere
    2. Dragi nehoieni, in curand vom avea explozie de S.R.L.-uri in Nehoiu(unele noi infiintate, altora crescandu-le cifra de afaceri vazand cu ochii)! Bineinteles majoritatea vor fi ale apropiatilor PSD din campanie si nu numai!

      Ștergere
  9. MACAR SA FIE ASA! IN SFARSIT VOM AVEA SI NOI LOCURI DE MUNCA LA NEHOIU!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper sa creez locuri de munca la Nehoiu, si nu din acelea cu bani publici, iar acesta este un pariu al meu.De la politic nu cer de cat, daca nu ma ajuta, sa ma lase in pace ,si am eu grija asa sa fie.DM

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Asteptam comentariile dumneavoastra chiar aici!

Cele mai populare postări